fredag 2. mars 2012

Hamilton - I nasjonens interesse

I går var jeg på førpremiere til den nye filmen Hamilton - I nasjonens interesse.
Det er Mikael Persbrandt som har hovedrollen som etteretningsoffiseren, Carl Hamilton. Og han kler rollen veldig godt.
Hamilton har infiltrert en gruppe våpensmuglere, for å kartlegge hvor svenske våpen havner i verden. Mens han er på oppdraget, begynner han å se for seg et liv utenfor tjenesten, med den vakre Maria. Oppdraget går ikke helt som planlagt, og historien begynner.
Filmen er bra laget, og kult filmet, spesielt i skudd-og kampscener. Jeg syns også det er kult at det er en spenningsfilm laget av en kvinnelig regissør, pluss for det! Jeg syns filmen var god, men savnet litt et underliggende plot eller en tvist. Handlingen var spennende, men man visste så og si alltid hva som foregikk og jeg satt og gjettet på en tvist som aldri kom.
Jeg har aldri vært betatt av Mikael Persbrandt, men må innrømme at de lyseblå øynene hans var fine i denne filmen. Han er kul, tøff og stilig, spesielt med solbriller. Det er også fint å se en spenningsfilm uten en amerikansk supertøffing, men en svensk skuespiller med dybde.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar