torsdag 30. desember 2010

Julestemning

Jeg er redd for å miste julestemningen. De fleste voksne sier de ikke har hatt det siden de var barn, at julen kan være hyggelig, men med stress og mas og at den helt spesielle kriblingen ikke kommer hver desember lenger. Det er selvfølgelig annerledes når man er liten, og det kan ikke være på samme måte da jeg var 5 som når jeg er 23. Men jeg har alltid gledet meg til julen, og det begynner ofte i september, jeg sniklytter til julesanger hemmelig på rommet mitt i oktober og tenker på denne koselige koselige tiden. I år hadde jeg behov og lyst til å ta det med ro i julen, men det ble ikke så lett. Plutselig var det mange gaver jeg ikke hadde handlet, bankkontoen begynte å bli tom, det var få dager til jul og jeg jobbet hver dag. Stress stress stress. Fra lillejulaften til julaften var det bare en liten natt og så var den store dagen her, med litt mindre julestemning enn tidligere. Jeg vil ikke at den skal forsvinne! Jeg prøver å være positiv og tenke at jeg skal klare å ta vare på den, og julen, men jeg blir litt bekymret når julestemningen kom i et blaff av forventning i november og så nesten ble borte igjen. Men bare nesten. 3. juledag fikk jeg endelig sett Tre nøtter til Askepott, og en velkjent følelse dukket opp i magen et sted, for en liten stund..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar