søndag 9. januar 2011

The Tourist



Jeg så the Tourist på fredag, og visste egentlig ikke noe særlig om filmen på forhånd, men med Angelina Jolie og Johnny Depp i hovedrollene og handlingen lagt til Paris og Venezia trengte jeg ikke vite så mye mer..

Angelina Jolie spiller rollen som den vakre, elegante Elise Clifton-Ward, som blir nøye fulgt av fransk og britisk politi ettersom hun er den store kjærligheten til en ettersøkt, Alexander Pearce. Hun får et brev fra Pearce, med beskjed om å ta 8:22 toget til Venezia og finne en mann som ligner han i kroppsbygning, og ta følge med han for å lure politiet til å tro at det er Pearce.
Mannen som blir plukket er Frank, og han blir selvfølgelig veldig sjarmert av Elise, og blir både ufrivillig og frivillig dratt med i det som skjer.

FIlmen er underholdende, den er spennende og litt morsom, og jeg liker å se Angelina og Johnny sammen! Men filmen kunne liksom vært enda kulere.. Den mangler litt edge. Filmmusikken ødelegger, ingenting er kult med den. Den er såå åttitalls og overdrevet, den skal si for mye om hvordan en scene skal være, f.eks sånn munter komisk musikk til noe av politiscenene, aaah det blir for mye!

Men alt i alt så koste jeg meg når jeg så den, og jeg hadde lyst til å dra til Venzia fra før av men nå vil jeg hvertfall!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar