onsdag 11. mai 2011

Thor

Jeg har vært på kino og sett Thor, og jeg koste meg skikkelig. Chris Hemsworth er PERFEKT i rollen som Thor, sønn av Odin. Han blir kastet ut av Åsgard etter å ha yppet til krig mot jotnene. Han havner på jorden, og møter forskerne Jane, Natalie Portman, og Erik, Stellan Skarsgård. (Skulle heller sett sønnen til sistnevnte men får vel bare vente tålmodig på neste sesong av True Blood..). 
Filmen veksler mellom Åsgård, et rike med nydelig utsikt til resten av universet, og jorden. Broren til Thor, Loke, har lyst til å bli konge og nå som Thor er trygt plassert på jorden ser han sitt snitt til å drive med litt velplassert renkespill. Anthony Hopkins spiller den aldrende Odin som snart skal gi fra seg tronen, hvis bare en av sønnene hadde vært verdige nok. 
Filmen er veldig morsom, jeg lo masse, spesielt av Thor. Jeg vet ikke hva det er med han, men jeg må bare le når jeg ser på han. Filmen har akkurat passe dose av det den skal ha, en kjekk helt med muskler, action, humor, 3D effekter, og spenning. Også elsker jeg at den er regissert av Shakespeare-entusiasten Kenneth Branagh!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar