torsdag 29. september 2011

Game of Thrones

Jeg har hørt fra flere at Game of Thrones er bra, det var til slutt søsteren min som fikk meg til å se på. Jeg var egentlig litt redd for at den skulle være for "mørk", kanskje i overkant mye slossing og død. 
Jeg bestemte meg for å prøve, og så hele serien på noen dager. Ble helt hektet, den var sinnsykt bra! Utrolig godt laget, gode skuespillere (noen kjekke også), og spennende historie. Det er jo endel vold, men syns det er passe proposjonert.



Serien handler om det mytiske landet Westeros, og de herskende familiene Stark, Lannister og Baratheon. Det er Robert Baratheon som er konge, og da hans rådgiver dør, spør han Lord Eddard Stark, (Sean Bean), om å overta. Han er motvillig, men kan ikke si nei til kongen. 
Det er hovedsaklig Starkfamilien vi følger, men alle "trådene" i serien er like spennende syns jeg. 






When you play the game of thrones, you win or you die..
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar